26. března–1. dubna 2024
Aktuální
vydání
13
Předchozí vydání
Hledat
Archivní článek

Televizní spoty ke sčítání míří i na křesťany

3. 2. 2011

|
Tisk
|

Vydání: 2011/6 Mladí řeholníci, 3.2.2011, Autor: Tomáš Kutil

Na přelomu března a dubna letošního roku se uskuteční sčítání lidu, domů a bytů. Už nyní se rozbíhá kampaň, jež ho má představit veřejnosti. Tváří jednoho z osmi televizních spotů, který se obrací právě k věřícím, je i mediálně známý lanškrounský farář P. Zbigniew Czendlik. Spoty běží od 1. února do 30. března ve vysílání České televize, TV Prima a TV Barrandov.

Podle Ondřeje Kubaly, mluvčího letošního sčítání, je cílem spotů oslovit všechny základní cílové skupiny – národnostní menšiny, věřící, seniory, mladé rodiny, malé živnostníky a podobně. „I přesto, že Česká republika patří dlouhodobě k zemím, kde je méně lidí, kteří se hlásí k církvím, než v dalších evropských zemích, považujeme skupinu věřících za velmi silnou a důležitou, proto jsme se rozhodli udělat speciální klip právě pro ně,“ vysvětluje Ondřej Kubala. Agentura, která spoty natáčela, se pak snažila najít výraznou osobnost, na níž by spot postavila. Našla ji v P. Zbigniewu Czendlikovi. „Myslím si, že sčítání může být pro církev důležité. Ze zjištěných čísel může ledacos vyčíst. A pevně doufám, že moje účinkování alespoň trochu přispěje k dobrému výsledku pro církev – že se k ní lidé nebudou bát přihlásit,“ říká P. Zbigniew Czendlik. Sčítání považuje za důležité i biskup Václav Malý. „Přestože statistika nikdy nevyjadřuje plnou skutečnost, je pro církev zajímavé zjistit, kolik lidí má odvahu přihlásit se ke křesťanské tradici,“ upřesňuje biskup Malý. Pro církev jsou podle něj užitečná i další čísla. „Je pro nás zajímavé vědět, jaké je rozvrstvení společnosti, například co se týče vzdělání, zaměstnanosti či kvalifikace. Tato zjištění nám mohou pomoci mnohem lépe rozvrhnout naše síly při pastoraci,“ dodává biskup Malý. Mediální kampaň ke sčítání se opírá o dva hlavní pilíře, kterými jsou televize a internet. Původně její tvůrci počítali s tím, že za ni utratí až 113 milionů korun. „Před rokem už bylo jasné, že si budeme moci dovolit maximálně 50 milionů, a po posledních škrtech nám zbylo 25 milionů korun,“ vysvětluje Stanislav Drápal, místopředseda Českého statistického úařadu. „Rozhodli jsme se tedy jen pro nákup televizního vysílacího času a k němu jsme přidali internet. Ten je pro nás velmi důležitý, protože poprvé v historii bude možné vyplňovat sčítací formuláře právě on-line na internetu,“ dodává Stanislav Drápal. I přes všechny škrty ale dosahuje rozpočet celého sčítání částky 2,48 miliardy korun. Sčítání lidu, domů a bytů patří k nejrozsáhlejším statistickým zjišťováním u nás a koná se každých deset let.

Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou