Proč je na tričku heslo setkání v angličtině?

Vydání: 2007/34 Celostátní setkání mládeže Tábor-Klokoty 2007, 21.8.2007, Autor: Jiří Macháně

„Podlehl jsem pokušení nechodit tady mezi mládeží v kněžském oděvu,“ prozrazuje na úvod našeho rozhovoru vyšňořen „oficiálním tričkem setkání“ P. Vít Zatloukal. Je jedním z hlavních organizátorů Celostátního setkání mládeže v Táboře a zároveň ředitelem Sekce pro mládež ČBK. Uprostřed organizačního poklusu si našel čas na několik odpovědí:

Překvapilo mě, že heslo setkání – biblický citát „Jako jsem já miloval vás, tak se vy milujte navzájem“ je na tričkách a visačkách všude v angličtině. Proč, vždyť jsme v Česku?

Sousloví „milujte se“ má v češtině, zvlášť mezi mladými lidmi, obecně nepříliš dobrou konotaci. „Milovat se“ nebo prostě „milovat“ pro ně znamená sexuální vztah. Zkoušeli jsme více variant toho nápisu: podklad česky, na to anglicky a opačně. Vyhrála varianta, kterou teď máme na zádech: „As I have loved you, so you must love one another.“ Konzultovali jsme to i v několika společenstvích mladých. Řekli nám to narovinu: tričko s textem „milujte se navzájem“ by si mezi spolužáky nevzali.

Jak se to dělá, že to na setkání tak klape a všichni si pochvalují organizaci?
Opíráme se o práci šesti stovek dobrovolníků, tisíce hodin jejich volného času a je za tím i dlouhodobá příprava. Třeba jedna skupina dobrovolníků procházela a studovala město už před rokem a půl, aby uměli poradit, kudy kam. Díky patří také městu. Hodně pomohli s dopravou a městská policie nám vychází vstříc.

Kolik setkání stálo?
Rozpočet se vyšplhal až na osm a půl milionu korun. Kryté je to díky dárcům a také veřejnou sbírkou Mozaika pro Tábor. Svou roli hrál i sponzoring, který se ale velmi těžko hledá. Přispívali si samozřejmě i sami mladí lidé. Nezbývá než dodat: díky Boží prozřetelnosti.

Proč je těžké shánět sponzory?
Nemají zájem o církevní prostředí, prý není atraktivní, možná se bojí, že si uškodí. A neovlivní je ani fakt, že je to akce pro mladé, což je zajímavá cílová skupina. Nebo mají přemrštěné požadavky. Jako například jedna velká firma vyrábějící nealko nápoje. Žádala naprostou exkluzivitu v tom, co tu budou mladí lidé pít.

Co by si mladí lidé měli odsud z Tábora odvézt do svých farností a společenství?
Dostali veliký dar. Měli by „vrátit“, že tady zažili nějakou zkušenost s Bohem a svědčit o své zkušenosti víry. Na tomto setkání se také v různých okamžicích objevuje motiv solidarity. Zvlášť ve vztahu k Haiti, ale nejen – protože solidarita by měla být celoživotní. Měl by to být vztah k lidem, kterým ze svého bohatství či chudoby rozdávám. Sdílet článek na: 

Sekce: Téma, Články

Diskuse

V diskuzi není žádný příspěvek. Diskuze již byla uzavřena.




Aktuální číslo 27-28 28. června – 11. července 2022

Z Ukrajiny až na Velehrad

Manželé Lili a Oleksij Ostapčukovi jsou absolventi Kyjevské národní univerzity kultury a umění. Oba vystudovali hru na damburu, což je typický ukrajinský hudební nástroj.

celý článek


Brněnské Výstaviště opět ožije konferencí

Po dvouleté pauze způsobené pandemií se na brněnské výstaviště vrací Katolická charismatická konference.

celý článek


Chci nabourat mýtus rudé Karviné

Dny teď tráví v archivech a s pamětníky. KARIN LEDNICKÁ se při přípravě závěrečné části svého knižního díla Šikmý kostel noří do dějin Karvinska v 50. letech.…

celý článek


Překonali jste krizi v manželství? Napište nám o tom

Sesbírat příběhy manželských zkušeností se vztahovým karambolem, které se podařilo překonat, by chtěl dlouholetý průvodce snoubenců a autor příprav na manželství,…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2022

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay