Proč je na tričku heslo setkání v angličtině?

Vydání: 2007/34 Celostátní setkání mládeže Tábor-Klokoty 2007, 21.8.2007, Autor: Jiří Macháně

„Podlehl jsem pokušení nechodit tady mezi mládeží v kněžském oděvu,“ prozrazuje na úvod našeho rozhovoru vyšňořen „oficiálním tričkem setkání“ P. Vít Zatloukal. Je jedním z hlavních organizátorů Celostátního setkání mládeže v Táboře a zároveň ředitelem Sekce pro mládež ČBK. Uprostřed organizačního poklusu si našel čas na několik odpovědí:

Překvapilo mě, že heslo setkání – biblický citát „Jako jsem já miloval vás, tak se vy milujte navzájem“ je na tričkách a visačkách všude v angličtině. Proč, vždyť jsme v Česku?

Sousloví „milujte se“ má v češtině, zvlášť mezi mladými lidmi, obecně nepříliš dobrou konotaci. „Milovat se“ nebo prostě „milovat“ pro ně znamená sexuální vztah. Zkoušeli jsme více variant toho nápisu: podklad česky, na to anglicky a opačně. Vyhrála varianta, kterou teď máme na zádech: „As I have loved you, so you must love one another.“ Konzultovali jsme to i v několika společenstvích mladých. Řekli nám to narovinu: tričko s textem „milujte se navzájem“ by si mezi spolužáky nevzali.

Jak se to dělá, že to na setkání tak klape a všichni si pochvalují organizaci?
Opíráme se o práci šesti stovek dobrovolníků, tisíce hodin jejich volného času a je za tím i dlouhodobá příprava. Třeba jedna skupina dobrovolníků procházela a studovala město už před rokem a půl, aby uměli poradit, kudy kam. Díky patří také městu. Hodně pomohli s dopravou a městská policie nám vychází vstříc.

Kolik setkání stálo?
Rozpočet se vyšplhal až na osm a půl milionu korun. Kryté je to díky dárcům a také veřejnou sbírkou Mozaika pro Tábor. Svou roli hrál i sponzoring, který se ale velmi těžko hledá. Přispívali si samozřejmě i sami mladí lidé. Nezbývá než dodat: díky Boží prozřetelnosti.

Proč je těžké shánět sponzory?
Nemají zájem o církevní prostředí, prý není atraktivní, možná se bojí, že si uškodí. A neovlivní je ani fakt, že je to akce pro mladé, což je zajímavá cílová skupina. Nebo mají přemrštěné požadavky. Jako například jedna velká firma vyrábějící nealko nápoje. Žádala naprostou exkluzivitu v tom, co tu budou mladí lidé pít.

Co by si mladí lidé měli odsud z Tábora odvézt do svých farností a společenství?
Dostali veliký dar. Měli by „vrátit“, že tady zažili nějakou zkušenost s Bohem a svědčit o své zkušenosti víry. Na tomto setkání se také v různých okamžicích objevuje motiv solidarity. Zvlášť ve vztahu k Haiti, ale nejen – protože solidarita by měla být celoživotní. Měl by to být vztah k lidem, kterým ze svého bohatství či chudoby rozdávám. Sdílet článek na: 

Sekce: Téma, Články

Diskuse

V diskuzi není žádný příspěvek. Diskuze již byla uzavřena.




Aktuální číslo 14 31. března – 6. dubna 2020

Anketa mezi kněžími: Jak se proměnila vaše služba?

Zeptali jsme se kněží, jaké cesty a způsoby doprovázení farníků volí v těchto dnech a jak se změnila pastorace v jejich farnosti.

celý článek


Zjišťujeme, že svět je křehký

To, co žijeme nyní, může být jen malá ochutnávka krize, kterou může vyvolat změna klimatu – upozorňuje lucemburský arcibiskup JEAN-CLAUDE HOLLERICH SJ, předseda Komise…

celý článek


Jak slavit v kruhu rodiny?

Velikonoce jsou svátky, které se už od svých židovských kořenů slaví částečně ve společenství Božího lidu a částečně v domácnosti, v kruhu rodiny.

celý článek


Nový KT ke stažení zdarma vždy od soboty

Vážení čtenáři Katolického týdeníku, po dobu mimořádných vládních opatření, která mají omezit šíření nákazy koronavirem, kdy bohužel distribuce Katolického…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2020

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay