Diskuse

náročné výzvy

22.1.2014 10:22 vložil Inigo

Obě otázky jsou náročnou výzvou k upřimnosti svědka víry. Vcítit se do postojů druhého je velmi těžké. Asi to není jen empatie, emoční inteligence atd, ale hodně hluboký postoj pokory, úcty ke svobodě a originalitě našeho bližního. Je také dost příkladů apokalyptických jezdců z tábora tradicionalistů, kteří hned kamenují lidi okolo sebe.

Druhá otázka je snad ještě těžší. Zkouším se ohlížet za posledních 25 let, jak se učíme v církvi pokoře, přiznávat své slabosti. V roce 2 000 nám nabídl velký příklad papež Jan Pavel II. Sněm církve nám napověděl, že je to hodně těžký úkol přijmout své dějiny. Velmi těžkým je např. přijmout selhání křesťanů v době nesvobody. Vidět věrné svědky víry ve vězeních a vidět ty, kteří situaci využívali ke svému rozvoji kariery. Hodně nás může naučit pokoře velké téma jako je selhávání kněží a postoj papeže Františka. Někteří srovnávají církev s armádou, která se snažila ve jménu obrany dobré pověsti zamést tato velká selhání a násilí vůči bezbráným obětem pod koberec. Jak se naučit přiznat slabosti a zároveň umět uvést situaci do kontextu a ukázat na dobrou službu většiny.


Re: náročné výzvy

22.1.2014 10:28 vložil Inigo

Inigo napsal

Obě otázky jsou náročnou výzvou k upřimnosti svědka víry. Vcítit se do postojů druhého je velmi těžké. Asi to není jen empatie, emoční inteligence atd, ale hodně hluboký postoj pokory, úcty ke svobodě a originalitě našeho bližního. Je také dost příkladů apokalyptických jezdců z tábora tradicionalistů, kteří hned kamenují lidi okolo sebe.

Druhá otázka je snad ještě těžší. Zkouším se ohlížet za posledních 25 let, jak se učíme v církvi pokoře, přiznávat své slabosti. V roce 2 000 nám nabídl velký příklad papež Jan Pavel II. http://cchma.cz/docs/Pamet_a_smireni.pdf
Sněm církve nám napověděl, že je to hodně těžký úkol přijmout své dějiny. Velmi těžkým je např. přijmout selhání křesťanů v době nesvobody. Vidět věrné svědky víry ve vězeních a vidět ty, kteří situaci využívali ke svému rozvoji kariery. Hodně nás může naučit pokoře velké téma jako je selhávání kněží a postoj papeže Františka. Někteří srovnávají církev s armádou, která se snažila ve jménu obrany dobré pověsti zamést tato velká selhání a násilí vůči bezbráným obětem pod koberec. Jak se naučit přiznat slabosti a zároveň umět uvést situaci do kontextu a ukázat na dobrou službu většiny.
Mezinárodní teologická komise
PAMĚŤ A SMÍŘENÍ:
CÍRKEV A VINY MINULOSTI


Re: náročné výzvy

24.1.2014 08:58 vložil Avatar

Padre Hurt pěkně!! :-)


Reagovat v této diskusi může jen registrovaný uživatel. V případě zájmu se registrujte ZDE. Pokud jste již registrován/a, můžete se přihlásit ZDE.



Aktuální číslo 33 11. – 17. srpna 2020

U sloupu Panny Marie

O slavnosti Nanebevzetí Panny Marie požehná kardinál Dominik Duka znovuvztyčený Mariánský sloup na pražském Staroměstském náměstí. Navrácená vertikála proměňuje…

celý článek


Sto let od zázraku na Visle

Polsko si v těchto dnech připomíná významnou událost své novodobé historie. Před sto lety odvrátilo nebezpečí, že po krátké době samostatné existence bude znovu vymazáno…

celý článek


Vidět les jako obraz života

Biskup Martin David, který je od června letošního roku apoštolským administrátorem ostravsko-opavské diecéze, slaví v těchto dnech padesáté narozeniny (viz KT 32/2020).…

celý článek


Na cestě s Marií

Často mluvíme o „životní pouti“. Kam vede? No přece domů. Abychom nebloudili, je dobré čas od času vykonat pouť, která pomůže správně nasměrovat naši životní…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2020

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay