Diskuse

Rozpad rodiny i před masovou aplikací HA

9.1.2013 00:16 vložil Michal

Jak církev nahražena nacionalismem stol 19., svévole pokročila. Ne, že před tím ideál, ale třeba zodpovědnost následná, ač dítko počato všelijak, přijato obvykle dobře. Komunimus na jedné straně zvyšoval natalitu chmelovými brigádami bez dozoru, na druhé straně vymazal charakter lidské bytosti, co začal masově a vědecky Mengele, oddaně převzal. Armáda tedy měla dorost, jinak chyběli lidi všude. Tak i disident byl vítán alespoň v kotelně. Obdobně prázdnota státní manželské smlouvy, jdyž je chuť na jinou, s jiným, proč ne, ještě půjčka k tomu. Ty půjčky potom splácely opuštěné holky, když si předtím společně užili televizi, než jim manžel odnesl s sebou.....Profesionální charita jako know how je nezbytná, ale osobní rozměr jí dá jen farní a lépe i bez hlavičky loga. Sociální potíž není věcná, finanční, materielní, je z 9o% humánní, lidská, kontaktová, vztahová. Tedy zdraví sociální, ne ekonomické. Ten komu je spomáháno, může obvykle paralelně i pomáhat. Nemusí žebrat po důchodcích jako jedna echtkatolická famílije s houfem krojovaného potomstva a balíky fotek v poště na vše strany, lépe osobní návštěva a poté autorita ráda ocení a náklady i další kryje. V socialismu v metropoli též bezdomovci, dokonce i žebrali, nedal jsem jim nic, jen je pozval na pivo na stojáka, osobně, a věnoval jim deset minut vlastního života, aby nemuseli jen ve škarpě cucat flaškové. To se ukázalo funkční zejména pro mne! Třeba i k tomu, že sám jsem si pivo nedal skoro nikdy a pokud šlo i stoloval vždy s někým. Charita v socialismu měla dost odpudivý nátěr, ač i v ní lidé obětaví i tehdy. Lepší ale i příběh veselý, vytáhl jsem z venkova rodinu příbuzných, dětí asi 5, karlštejn a podobně. Žel v cukrárně zřejmě salmonela, a když jsme cestovali přes Prahu, záchod nestihl nikdo. 5 dětí, plné kalhoty, navštívil jsem podobně plodnou rodinu pražskou, kde dětí dvojnásob a tak jim i ponechána vilka. Převlečeny do čistého, nahnány do postelí, vypráno bez automatické pračky, usušeno na topení, a ráno byli doma u své mámy na vsi s dalkšími 4 sourozenci menšími bez stínu potíží. Tam bych radil chválit socialismus či kapitalismus, jen pro jogurty museli chodit do sousední vsi, protože v jejich vlastní se sousedé o ně ošizení bouřili.


Reagovat v této diskusi může jen registrovaný uživatel. V případě zájmu se registrujte ZDE. Pokud jste již registrován/a, můžete se přihlásit ZDE.



Aktuální číslo 39 26. září – 2. října 2023

Na křižovatce civilizací v Marseille

Důraz na téma migrace a soužití lidí z různých kultur kladl papež František při svém dvoudenním pobytu ve francouzské Marseille (22. a 23. září). Znovu se tak vydal…

celý článek


Tři kroky k vnitřní svobodě

„Nemůžeme se stát opravdu svobodnými, pokud nepřijmeme, že ne vždy jsme svobodní,“ říká P. Jacques Philippe, který byl letos hlavním hostem na charismatické konferenci v Brně.

celý článek


Najít pokoj v tekuté společnosti

Jak budeme pěstovat dar pokoje my – křesťané 21. století? Tuto otázku rozebíral opat novodvorského trapistického kláštera na Fóru o míru v benediktinském opatství Pannonhalma…

celý článek


Tajemný host, zkouška pro farnost

Když do vaší farnosti přijde nevěřící, čeho si všimne, jak se bude cítit? Bude rozumět tomu, co se kolem děje? A s jakými pocity bude odcházet? Napovědět může nový…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2023

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay