Kampaň nejen kvůli církevnímu majetku

Vydání: 2008/14 Jak prožít stáří aktivně, 1.4.2008, Autor: Jiří Macháně

Nevládní kampaň k narovnání vztahů státu a církví – právě tak se nazývá iniciativa MAS Servis Říčansko, která ke spolupráci přizvala Ekumenickou radu církví, Českou biskupskou konferenci či Federaci židovských náboženských obcí v ČR. Společně se snaží ovlivnit veřejné mínění a vztah většinové společnosti k církvím. O kampani jsme hovořili s jejím vedoucím, Danielem Kvasničkou.

Proč oslovujete širokou veřejnost, když o zákonu rozhodují politici?

Vztahy mezi státem, respektive širokou veřejností a církvemi přece nejsou jen problémem financí a majetku, ale i přístupu občanů naší země k „organizovanému křesťanství“. Chceme také ukázat, že je správné, že církev bude vlastnit, restituovat, o svůj majetek se starat a přinášet z něj společnosti užitek. Nejde jen o to, že se právě projednává příslušný zákon. Pokud se ukáže, že se daří navazovat kontakt s „nenáboženským“ světem, schválením či zamítnutím zákona kampaň neskončí. To je oblast, které je nutné se věnovat i přesto, že o legislativě rozhoduje sbor politiků.

Kde všude se lidé s kampaní mohou setkat?
Nezůstane jen u webu www.cirkevnimajetek.cz. Ten se ještě rozroste o diskuze, galerie a původní články. Tiskneme také letáky, které chceme rozdávat lidem například na nádražích. Chceme předkládat argumenty, proč je narovnání správně, ukázat, že církve budou muset převzít velký kus odpovědnosti, a co je čeká: řády budou podnikat v nejomezovanějším oboru v EU – v zemědělství a lesnictví, církve se budou muset učit investovat a obchodovat. Připravujeme také veřejné debaty, odborné konference a semináře pro církve i státní správu. Chceme pomoci vzdělávat církevní představitele i zaměstnance, jak zacházet se světem investic, jak pracovat s granty, jak vypisovat grantové okruhy, jak získat peníze z EU a jak zhodnotit majetek.

Hovoří se i o billboardové kampani, která je už také údajně připravená...
Bohužel zatím nemáme peníze. Plánovali jsme však televizní spoty. Rozhodně do všeho chceme zapojit i vtip. Ale vyvážit to také vážnými tématy. Například s heslem „Víte, že z devíti hospiců v ČR jich devět provozují církevní organizace?“
Vtipem chceme spíš otevírat debatu – třeba billboardem „Církev poroste vždycky“ s obrázkem biskupa nafukujícího kostel. Umíme toho víc, než na co máme peníze. Ty nechceme brát od církví, protože to není církevní kampaň. Dávat by měli jiní, především stát, pak také píšeme granty a hledáme sponzory. Sdílet článek na: 

Sekce: Zpravodajství, Domácí, Články

Diskuse

V diskuzi není žádný příspěvek. Diskuze již byla uzavřena.




Aktuální číslo 16 13. – 19. dubna 2021

Co nám covid dal a vzal

Jak se pandemie podepisuje na životě církve a samotných věřících? Přibylo online přenosů bohoslužeb, na řadě míst se lidé aktivněji zapojili do služby.

celý článek


Oltář z Brna se stěhuje do Říma

Minulou středu byla zahájena demontáž obětního stolu v katedrále sv. Petra a Pavla v Brně na Petrově. Poté 1,1 tuny těžký oltář, jehož autorem je řezbář, sochař…

celý článek


Pastorace je možná i ve virtuálním světě

Originální způsob, jak se i za pandemie setkat s dospívajícími ze své diecéze, nabízí mohučský biskup Peter Kohlgraf. V neděli 18. dubna odpoledne se za nimi vydá do online…

celý článek


Nový KT ke stažení zdarma vždy od soboty

Vážení čtenáři Katolického týdeníku, po dobu mimořádných vládních opatření, která mají opět omezit šíření nákazy koronavirem, jsme se rozhodli Vám naše/vaše…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2021

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay