Diskuse
Dá se ale říci,
1.5.2014 01:02 vložil humila
A evangelia ani nejsou očitá svědectví. S vysokou pravděpodobností je nepsali očití svědci, a už vůbec ne ti, kterým autorství přisuzuje pozdější tradice. Evangelia jsou teologické příběhy, jejichž deklarovaným cílem je, aby čtenář uvěřil – aby uvěřil teologické “šťastné zprávě”, kterou chtějí sdělit.
Jen zápis, je jen torzem plného života, plné tradice
2.5.2014 20:12 vložil Michal
Krom evangelií je tedy celý organismus církve, můžete si vymyslet jiná evangelia, a založit sektu, ale ty končí brzy. Podobně si lze těžko vymyslet židovský národ a jeho tradici. Vymyšlen není ani Korán, docela navazuje a svým stylem rozvíjí.
Útok na církevní majetek, nebo snad přechod na putinovo pravoslaví (to je velmi starobylé, v mnohém blízké přímo judaismu) není nutný. Když se bádá, je dobré znát i okolnosti, proč media to obchodují, co jim to vynese. Jinak každá universita by jim upřesnila, oč běží. "ženou" nazývá Ježíš i svou matku, aby podpořil rovnost vykoupených, zda z toho nebo jiného koptové rozvinuli? Ptejme se jich, koptů! To nikdo neudělal, jen se prodávají vlastní dojmy.
A pokud Koptové trochu odbočili, nic nového, křesťanských osobitých skupin byli a budou tisíce, významný je proud, který je sjednocuje.
Přetížení evangelií je dnešní, ne starý problém
2.5.2014 20:20 vložil Michal
Re: Dá se ale říci,
7.5.2014 11:31 vložil Servitor
Podobné je to se slušností. Nikdo neví, kdy a kde se narodila, ale přesto jí každý zná, respektuje a řídí se jí. Ve společenství slušných lidí nemá neslušný člověk nebo sprosťák místo, působí cizorodě.
Říci, že slušnost existuje proto, protože o ní není vědění je vizitkou oné cizorodosti.
Reagovat v této diskusi může jen registrovaný uživatel. V případě zájmu se registrujte ZDE. Pokud jste již registrován/a, můžete se přihlásit ZDE.