Diskuse

nekonečný příběh

12.10.2014 07:23 vložil Vladimír F.

Nekonečné diskuse na téma sekularizace,co už je příliš moderní a liberální. Pro mě je důležité milosrdenství a papežovo vyjádření, že přijímání eucharistie není odměnou pro dokonalé,ale posilou pro hříšníky.
Někdy my katolící působíme, jako kádrováci z minulého režimu.
Papež je hlavně tím , který je schopný obejmout hříšníka.Omýt nohy muslimce,jít za vězni do vězení.
Tento lidský rozměr je důležitý,z kostelů by měla postupně vymizet tvrdost srdcí těch ,kteří sbírají cnosti.důležité je mít se vzájemně rádi, protože když neseme dary ,ale máme v nenávisti svého liberálně smýšlejícího bratra,tak by jsme měli raději odejít.


Re: nekonečný příběh

12.10.2014 10:07 vložil Servitor

Podstata věci nemůže být ani liberální, ani moderní. Ta prostě je, existuje. K přijetí Eucharistie musíte mít, byť hříšník, čistou duši zbavenou hříchu. Svatební šat. A to nemáte, jestliže si libujete ve smilstvu. Je-li manželství tělo, je jeho rozdělení smrt těla. Rozhodnutí s neodstranitelnými následky. To, co je liberální a moderní je názor, že se vlastně nic nestalo, že je možné všechno.


Re: Re: nekonečný příběh

12.10.2014 13:08 vložil Vladimír F.

chtěli kamenovat ženu, která byla obviněna ze smilstva,Ježíš jim řekl: kdo jste bez viny hoď kamenem.Reakce okolí, všichni odešli......Nikdo nevzal kámen do ruky ,myslím si , že i to může být pro nás k zamyšlení.Ježíš by ten , který se ženy ujal a oochránil ji, před davem zaujatým odpolatou a trestem za smilstvo.


Re: Re: Re: nekonečný příběh

12.10.2014 13:48 vložil Nyvlt

nějak Vám tam schází dovětek JDI A VÍCE NEHŘEŠ. To je stejně důležité jak to předešlé nelze přijmout Boha v plnosti učení - vyložit si po svém hřích - odpuštění - a nadále hřešit s výmluvou která se zrovna hodí. TAK TO ROZHODNĚ MYŠLENO NEBYLO.


Co asi na biskupské sinodě ani nezazní.

9.10.2014 00:39 vložil inkvizitor

Co asi na biskupské sinodě ani nezazní.
Všichni víme co je to interupce v západním světě.
Všichni doufám víme, že kdo si nechá provést interupci nebo jí provede nebo jí poradí je automaticky vyloučen z církve bez vyhlášení. Málo kdo ví, že církevní zákonodárci mysleli, že se vždy jedná pouze o vnitroděložní těhotenství (běžné těhotenství).
Pak zde máme mimoděložní těhotenství, jednak ve vejcovodu a nebo v dutině břišní. Toto těhotenství je bráno lékaři jako nebezpečné pro ženu a neživotaschopné dalšího vývoje plodu člověka.
V této situaci se většinou provádí likvidace-interupce. Většina totiž plodů mimoděložního těhotenství nepřežije a pokud přežije jedná vždy o něco jako císařský řez, ale nikoliv klasický porod. Za této situace někteří kněží na takovéto ženy nahlíží jako na ty co si nechali udělat klasickou vnitroděložní interupci a jako na vyloučené z církve. Takovou situaci má řešit církev na sinodě a dát najevo jasný postoj co je přípustné a nepřípustné.
Nikoliv řešit homosexuály a lesby, kde je všechno dáno jasným postojem v bibli a církevní tradici.


Re: Co asi na biskupské sinodě ani nezazní.

9.10.2014 05:16 vložil Servitor

V tom budete mít asi pravdu, taková rozhodnutí ponechává Církev na Bohu. Ten totiž, pokud někoho k sobě povolá, má pro něj také připravený příbytek. Jinak by mohl přijít před zavřené dveře. Vaším klamem je, že místo Boha dosazujete lékaře a nutíte Církev aby jeho domněnku respektovala jako jistotu.


Re: Re: Co asi na biskupské sinodě ani nezazní.

9.10.2014 22:20 vložil inkvizitor

Církev by měla mít o mimoděložním těhotenství jasno, jinak před světem budeme vypadat jako slabomyslní. Dilema mimoděložního těhotenství řeší spousta křesťanských žen na světě a nemá žádnou dobrou reálnou radu ani od katolické církve. Bez lékaře se ani pokus o zachránění mimoděložní těhotenství nedá řešit. Papež vyzval odkrytí skrytých tabu a já na tento důležitý problém upozorňuji.


Re: Co asi na biskupské sinodě ani nezazní.

12.10.2014 07:35 vložil Vladimír F.

Váše upozornění je důležité.ALe reaguji na závěrečné

Nikoliv řešit homosexuály a lesby, kde je všechno dáno jasným postojem v bibli a církevní tradici.

1.Synoda je o rodině.
Problém, na který upozorňujete a věnujete mu velký prostor.
Na závěr jednou větou odmítnete jinak orientované své bližní.Kde berete tu jistotu,proč soudíte.
Homexuálové,lesby májí před Bohem stejnou cenu, jako každý.Církev néní sekta pro dokonalé.


Církevní nečitelnost

8.10.2014 22:32 vložil Servitor

Když se farizeové tázali Krista, může-li se člověk s manželkou rozvést, odpověděl jim Kristus zpřesněním na smysl stvoření a odkazem na člověka, jako tělo složené z údů muže a ženy, spojené Bohem. Co Bůh spojil, člověk nerozlučuj. (Mt 19,3-12). Tehdy apoštolové nepochopili, pochopila Církev?
Podle statistiky r. 2006 bylo ve světě zneplatněno 40 000 manželských svazků církevními soudy nižší instance ( v Evropě 9 000). Před soud vyšší instance (Římskou rotu) se jich dostalo pouhých pár stovek. Znamená to, že důvody, pro které byla zneužita svátost manželství byly do očí bijící. Když si spočteme počet lidí, žádajících o udělení svátosti, je to ženich, nevěsta, oddávající a dva svědci, je to nejméně 200 000 lidí podfukářů. To už nelze brát na lehkou váhu. Stejně jako nelze brát na lehkou váhu jednání Církve, která tyto případy kryje a vytváří tak dojem, že je možné při splnění určitých předpokladů a protekce mít sňatků libovolně mnoho. Chybí záruka věrohodnosti.


Tvrdá realita

8.10.2014 16:42 vložil Nyvlt

Přiznejme si konečně , že většinovou liberálně ateistickou společnost v Evropě a USA Synod ani vyjádření sv Otce nezajímají, nesledují jej a prohlášení ani nezaregistrují. Z takové frustrace se mnohým zamotala hlava a snaží se liberálům přizpůsobit a liberalizovat samotnou sv. katolickou církev. Moderní církevní aktivisté v přizpůsobení se světu nalézají cestu- východisko což je ovšem hluboký omyl. Ježíš jasně vzkázal " NEJSEM Z TOHOTO SVĚTA " a tento neklidný liberální svět agresivních ateistů nikomu pokoje nedodá - pokoj lze najít pouze v Bohu a učení jeho syna.


Re: Tvrdá realita

9.10.2014 22:22 vložil inkvizitor

Souhlasím!


Re: Tvrdá realita

9.10.2014 22:37 vložil Pedol

Já už leccos pamatuji a myslím, že nás bude více, komu papež František připomíná pop-ikonu liberálů Gorbačova, i s jeho glasností a perestrojkou. Její výsledek byl však pro její samotný subjekt poměrně rozporuplný. Mám neblahé tušení, že zde to směřuje k podobnému rozkladu.

P. S.
Žurnalistika znamená otištění toho, co si někdo jiný nepřeje vidět otištěné. Všechno ostatní je public relations. (George Orwell)


Re: Re: Tvrdá realita

10.10.2014 13:59 vložil Nyvlt

máte recht liberalizace církve není cesta a rozklad nastane dříve nebo později , ale nastane. Mnozí křesťanští aktivisté naivně počítají velikost zástupu a velikost popularity v mediích . Pán se ovšem taky něco málo zmínil v tom smyslu " že až se vrátí tak následovníků zde najde hodně málo ".

PS. jinak zdravím ač je mi zapovězeno vstupovat tak si Vás občas alespoň přelousknu na Chrisnetu.


Re: Re: Re: Tvrdá realita

11.10.2014 20:27 vložil Pedol

Rovněž srdečně zdravím. A souhlasím s Vašim úsudkem.

P.S. Na tom Christnetu mě fascinuje akčnost tamního cenzora a stádovitá disciplína nevěcného pranýřování nepohodlných názorů. Skoro jako za Husáka. Něco na způsob ""Vítězství Pravdy a Lásky si rozvracet nedáme!!!" Jsem docela zvědav, kdy soudruzi volnomyšlenkáři odstřihnou i mě :-)


Re: Re: Re: Tvrdá realita

11.10.2014 22:01 vložil Pedol

Jináč i mě nepřestávají fascinovat snahy liberálních katolíků zavádět do Církve tradiční protestantské "pořádky". Neměl by Vatikán či episkopát takovým spíše doporučovat, aby raději využili existence protestantských církví a posílili jejich násobně rychleji řídnoucí řady? Viz vymření "husitských Čechoslováků" u nás či ukázkově katastrofální stav ŘKC v Nizozemí do něhož ji dovedli tamní modernističtí biskupové. Další budou na nejlepší cestě...viz např.:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1185258379-cesty-viry/414235100051002-zvlastni-cesta-jana-k

Ostatně ten náš F1 projevuje snahy Církev přetransformovat do "Velké církve všeobecně-protestantské " což má otevřít cestu k tomu, aby se pod její střechu zametly ta torza dnešních církví protestantských.

"...jestliže však sůl pozbude chuti, čím bude osolena? K ničemu již není, než aby se vyhodila ven a lidé po ní šlapali." (Mt5:13)


Re: Tvrdá realita

11.10.2014 17:21 vložil humila

Kněze a věřící budou závěry synodu zajímat, ale pokud budou přílíš "odtržené od života", nebudou je respektovat. Podobně jako encykliku Humanae vitae s jejím zákazem antikoncepce.

Mám dotaz - jak lze charakterizovat agresívního či bojového ateistu?


Re: Re: Tvrdá realita

12.10.2014 13:33 vložil Nyvlt

netřeba charakterizovat zcela postačí příklady jako ateistický nacizmus, ateistický komunizmus či současné ateistické války ve jménu ateistické pravdy a lásky a to včetně koncentráků , gulagů, atomovek ,bombardování civilního obyvatelstva atd.


Elementární církev ve tvaru rodiny je

7.10.2014 19:51 vložil Michal

předpokladem církve formální, strukturované, lokální, světové. Ne jako začátek, zdroj, ale jako trvalá komponenta. Intimita je ovšem soukromá věc a tak přiblížení rodině, vstup, dost nejednoduchý. Publikum otupené televizí sice umí konverzovat, ale obvykle pro sebe podstatné obchází, kamufluje právě mediálním klišé. Lze jistě přijmout službu a poslání mimo rámec rodiny, ač i v něm podpora silné původní rodiny není marná. Protože ustala šmahem lidská osobní konverzace, vytlačila a nahradila ji media, bude i ze synody nejspíše vybráno pár pikantností vhodných k úspěchu mediálního marketingu. Snad ale dostanou šanci i rodiny a země, kde ještě fungují, tam lze celkem lehce zjistit proč, není to tak záhadné, jak se zdá..


Re: Elementární církev ve tvaru rodiny je

11.10.2014 17:19 vložil humila

Co jako autor tímto chtěl říci?


Re: Elementární církev ve tvaru rodiny je

12.10.2014 00:39 vložil Servitor

Myslím si, že rodina není soukromá věc, ve společnosti požívá určité výsady a vážnost. Je chráněna. Rodina buď je, nebo není. Proto se Církev nemůže chovat tak, že před veřejností tají skutečnost, že rodina vůbec nevznikla. Tím se stává spoluviníkem a vyvolává oprávněnou kritiku nerovnoprávnosti. Pak si lze představit zjednodušení nulity manželství, bude-li postaveno na stejnou úroveň jako jeho založení. Kdysi bývaly ohlášky, kde mohl každý uvést svoje výhrady k věrohodnosti.


Reagovat v této diskusi může jen registrovaný uživatel. V případě zájmu se registrujte ZDE. Pokud jste již registrován/a, můžete se přihlásit ZDE.



Aktuální číslo 38 18. – 24. září 2018

Letní rekord koledníků

Slova „Tříkrálová sbírka“ a „rekordní“ se vedle sebe ocitají ve zprávách o výsledcích koledování. Nového rekordu se ovšem koledníkům podařilo dosáhnout minulou…

celý článek


Mluví se o nich na každém rohu

Co znamená výraz „křesťanské hodnoty“? Jak se zvěst evangelia může změnit v hodnotový systém? Jak je možné, že se „křesťanské hodnoty“ stávají zásadním…

celý článek


Výchova k občanství

Demokracie nemůže bez osobní odpovědnosti občanů za věci veřejné dobře fungovat, a právě proto vyžaduje neustálou výchovu – a to nejen mládeže, ale i dospělých.

celý článek


Jak se Pobaltí chystá na příjezd papeže?

V předvečer papežovy návštěvy pobaltských zemí – Estonska, Lotyšska a Litvy – odpověděl na dotazy KT PHILIPPE JOURDAN, francouzský biskup, který od roku 2005 působí…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2018

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay