Televizní spoty ke sčítání míří i na křesťany

Vydání: 2011/6 Mladí řeholníci, 3.2.2011, Autor: Tomáš Kutil

Na přelomu března a dubna letošního roku se uskuteční sčítání lidu, domů a bytů. Už nyní se rozbíhá kampaň, jež ho má představit veřejnosti. Tváří jednoho z osmi televizních spotů, který se obrací právě k věřícím, je i mediálně známý lanškrounský farář P. Zbigniew Czendlik. Spoty běží od 1. února do 30. března ve vysílání České televize, TV Prima a TV Barrandov.

Podle Ondřeje Kubaly, mluvčího letošního sčítání, je cílem spotů oslovit všechny základní cílové skupiny – národnostní menšiny, věřící, seniory, mladé rodiny, malé živnostníky a podobně. „I přesto, že Česká republika patří dlouhodobě k zemím, kde je méně lidí, kteří se hlásí k církvím, než v dalších evropských zemích, považujeme skupinu věřících za velmi silnou a důležitou, proto jsme se rozhodli udělat speciální klip právě pro ně,“ vysvětluje Ondřej Kubala. Agentura, která spoty natáčela, se pak snažila najít výraznou osobnost, na níž by spot postavila. Našla ji v P. Zbigniewu Czendlikovi. „Myslím si, že sčítání může být pro církev důležité. Ze zjištěných čísel může ledacos vyčíst. A pevně doufám, že moje účinkování alespoň trochu přispěje k dobrému výsledku pro církev – že se k ní lidé nebudou bát přihlásit,“ říká P. Zbigniew Czendlik. Sčítání považuje za důležité i biskup Václav Malý. „Přestože statistika nikdy nevyjadřuje plnou skutečnost, je pro církev zajímavé zjistit, kolik lidí má odvahu přihlásit se ke křesťanské tradici,“ upřesňuje biskup Malý. Pro církev jsou podle něj užitečná i další čísla. „Je pro nás zajímavé vědět, jaké je rozvrstvení společnosti, například co se týče vzdělání, zaměstnanosti či kvalifikace. Tato zjištění nám mohou pomoci mnohem lépe rozvrhnout naše síly při pastoraci,“ dodává biskup Malý. Mediální kampaň ke sčítání se opírá o dva hlavní pilíře, kterými jsou televize a internet. Původně její tvůrci počítali s tím, že za ni utratí až 113 milionů korun. „Před rokem už bylo jasné, že si budeme moci dovolit maximálně 50 milionů, a po posledních škrtech nám zbylo 25 milionů korun,“ vysvětluje Stanislav Drápal, místopředseda Českého statistického úařadu. „Rozhodli jsme se tedy jen pro nákup televizního vysílacího času a k němu jsme přidali internet. Ten je pro nás velmi důležitý, protože poprvé v historii bude možné vyplňovat sčítací formuláře právě on-line na internetu,“ dodává Stanislav Drápal. I přes všechny škrty ale dosahuje rozpočet celého sčítání částky 2,48 miliardy korun. Sčítání lidu, domů a bytů patří k nejrozsáhlejším statistickým zjišťováním u nás a koná se každých deset let.

Sdílet článek na: 

Sekce: Zpravodajství, Domácí, Články

Diskuse

V diskuzi není žádný příspěvek. Diskuze již byla uzavřena.




Aktuální číslo 42 17. – 23. října 2017

Olomouc má nové pomocné biskupy

Mohutný potlesk zněl v sobotu olomouckým dómem. Věřící tak děkovali za vysvěcení nových pomocných biskupů Antonína Baslera a Josefa Nuzíka.

celý článek


Bohoslužby i z horských hřebenů

Sledovat mši svatou „na dálku“ umožňuje také televize Noe a Radio Proglas. Obě stanice nabízejí přímé přenosy několikrát do týdne.

celý článek


Křesťan a demokracie

Jak posílit demokracii v nejisté době? Co mohou křesťané, zvláště křesťanští politici, udělat pro posílení demokracie? Nad těmito otázkami se zamýšlí Iveta Radičová,…

celý článek


Latina je výrazem jednoty

Má jedno nezpochybnitelné prvenství. Je vůbec první ženou, která před čtyřiceti lety začala učit na české katolické teologické fakultě. Aktivity Markéty Koronthályové…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2017

© Katolický týdeník 2004 - 2013, všechna práva     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay