Diskuse

Běžnost celibátu

7.4.2014 15:22 vložil Servitor

Na všechny úvahy o obtížnosti celibátu,lze dát k přemýšlení jeden fakt.
Vezměte,kolik manželství je rozvedených. Ti všichni se dobrovolně zavázali k celibátu. Dokonce by se dalo říci, že celibát je žádanější, než manželství.
Nebo nemám pravdu?


dobrovolný celibát

6.4.2014 21:32 vložil vaclav.mikula@mybox.cz

Přivítal bych, kdyby mezi kněžími byli také ti, kteří žijí v rodině. Kteří znají rodinu zevnitř. Ale bylo by ochuzením církve, kdyby vymizeli celibátní kněží. Obojí by bylo potřeba.


je to hledání

6.4.2014 07:18 vložil Vladimír F.

Otázka celibátu,je složitá.Ovšem, kdo hledá nalezne.
Jsou katoličtí kněží, kteří mají děti,dokáží říct ano,mám ditě,ale jsme dál knězem a dceři, či synovi pomáhám,jak jen můžu.
Pak je skupina kněží, vedou dvojí život.Prostě divadlo.
Z pohledu této reality, je dobré hledat cestu ke zdobrovolnění celibátu, život ženatého služebníka , bude jěště o něco náročnější. Už nebude hlásat Krista sám , ale budou na to dva.Ano perfektní,ale náročnější.To si myslim, Já Lada Finda


Dopbrovolnost celibátu

4.4.2014 08:51 vložil Servitor

Otázka dobrovolnosti celibátu se nachází na křižovatce dvou cest. Buď a nebo. Ta dobrovolnost spočívá ve svobodném rozhodnutí, jestli půjde o povolání, nebo o zaměstnání.

Povolání je odpověď na volání.
Aby to vyneslo, konáme řemeslo.


Celibát je gender in

3.4.2014 00:04 vložil Michal

Zatímco muži mají snadný přístup k duchovním, chlapsky solidární, u žen je to vysokoprahovější. Jejich partner v kontaktu i jen světském je k ženám nějak vázán, má k nim osobitý přístup, jako k matce, manželce, sestře, dceři.. To je omezující. Církev už v ranných časech a pozdějším rozšířením osvědčené praxe vyšla ženám vstříc duchovním, mužem přístupným v rámci dobrých hranic, ale nepředpojatým zvyklou vazbou.. Celibát tedy není jen neběhat za holkama, neřešit osobní nouze instinktivním "dva je víc než jeden", ale právě disponovaností. Tak i přístup k dětem snad vyjma vlastního příbuzenstva, by měl být zralejší, než je obvyklé... Paralela je i v medicině, dokud lékař je pocitově brán jako vzrušující, je z úspěšné praxe vyřazen. Teprve když se sám oprostí od základních lidských omezení , může být užitečným a prospěšným. Tedy nic nového. V pravoslaví a světě jemu blízkém, obvykle na venkovské úrovni, tyto nároky ovšem nejsou, a manželky jsou domácím personálem. To západ opustil již dávno, dvojkolejnost reformovaných farností je známá. Jistě lze najít i moudrou rebecim, která se přesně drží vymezení, např. nevstoupí do místnosti kde je cizí muž, nepodá mužům ruku atd. To jen náznak, jak pevnou strukturou bylo manželství jen pouhého rabína svázáno, aby po staletí obstálo. ..Volání všeho lidu "po jednom z nás" vyhoví diákoni, ne náhodou nejsou, nebo jen nepatrně. Podobně tzv. podzemní církev byla pro všechno možné, než jen vyrazit na vesnice do sudet, ač se honosila "zázemím rodiny".


Reagovat v této diskusi může jen registrovaný uživatel. V případě zájmu se registrujte ZDE. Pokud jste již registrován/a, můžete se přihlásit ZDE.



Aktuální číslo 21 21. – 27. května 2019

Chrámy zvou k noční návštěvě

Více než 1 600 kostelů a modliteben se tento pátek zapojí do Noci kostelů. Stovka z nich poprvé.

celý článek


Redakci KT navštívil nuncius

Minulé úterý zažila redakce vzácnou návštěvu. Do týdenní porady se zapojil apoštolský nuncius Charles D. Balvo.

celý článek


Pouť se čtenáři na Velehradě

Pro čtenáře, posluchače a diváky křesťanských médií připravili jejich tvůrci společnou pouť na Velehradě. Uskuteční se na Den dětí – v sobotu 1. června.

celý článek


Jak žít v náboženské pustině

Kostel praská ve švech. Na nedělní mši svaté se sejde tolik lidí, že musejí stát. Věková skladba je pestrá. Takové poměry jsou v některých oblastech spíše vzácným jevem.

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2019

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay