Diskuse

Z pohledu agnostikova

25.4.2014 00:08 vložil humila

samozřejmě není rozdíl mezi různými madonami, bohyněmi či Královnou nebes. V ZOO Prahy je u pavilonu slonů malý areálek s indickými artefakty. A je tam také bůh Ganéša, ten se sloní hlavou. Jeho matka Mája měla sen, jak k ní přišel bílý slon, v chobotu držel květ lotosu jímž se dotkl jejího boku. Ráno to vprávěla manželovi, zašli spolu k věštci a ten jim řekl, že porodí boha. Když se její dny naplnily, bůh Ganéša jí vystopuzli z těla tím místem, kterého se lotos dotkl. Nepřipomíná to něco?
Když jsem byl mladý četl jsem zbožnou knížku v níž autor popisoval, že se Ježíšek z Marie jaksi "vyzářil". Marie se modlila v jeskyni, najednou se kolem ní rozzářilo, kouká, a vedle na slámě ležel Ježíšek (proto prý zůstala i po porodu pannou).
Ostatně, Duch sv. prý má ve starých hebrejských textech ženskou koncovku. Takže sv. Duchyně?

"Někteří se nechali ovlivnit falešnými zjeveními, kdy Panna Maria prý například drží ruku trestajícího Boha a chrání nás před jeho hněvem." Není to snad obsahem uznaného zjevení La saletského?

"Jestliže Kristus je v nebi na pravici Boží a přimlouvá se za nás," není snad Ježíš stejný Bůh jako Bůh Otec? Takže jeden a tentýž Bůh se přimlouvá u sebe sama?


Kdybychom mluvili docela novými a cizími slovy

26.4.2014 16:34 vložil Michal

málokdo by nám rozuměl. Tak i řeč je sledem souvislostí, tak události či ekonomie spásy. Někdo by chtěl všechno docela jinak, ale to by už předbíhal dobu eschatologickou, svět bez času. Zatím i církev je i viditelná, zakořeněná, propletená, v Indii nebo v Praze.

Kdo se setkává jen nahodilým kontaktem, má trochu smůlu. Ještě moje matka jako školačka byla na bohoslužbě denně. Krom toho byla výuka náboženství obden. Bylo zvykem slušných rodin, že starší sourozenci učili mladší, aby ve škole nekoukali nepřipraveně.

Gender problematika se tedy otevřené církvi nevyhne, pro někoho lehce zmatek. Ale jen do chvíle hlubšího ponoru. Ježíšova mužnost asi respektována, přesto dává své Tělo svou Krev, to jsou přece mateřské funkce! netřeba ztrácet klid, právě v tom je ta otevřenost věcem přicházejícím, svět zrající, proměněný, Boží i viditelně. Prostým tolerujme mediální přístup, doma také nesnídají u švédského stolu, ale namažou si jen housku škvarky.


Reagovat v této diskusi může jen registrovaný uživatel. V případě zájmu se registrujte ZDE. Pokud jste již registrován/a, můžete se přihlásit ZDE.



Aktuální číslo 21 21. – 27. května 2019

Chrámy zvou k noční návštěvě

Více než 1 600 kostelů a modliteben se tento pátek zapojí do Noci kostelů. Stovka z nich poprvé.

celý článek


Redakci KT navštívil nuncius

Minulé úterý zažila redakce vzácnou návštěvu. Do týdenní porady se zapojil apoštolský nuncius Charles D. Balvo.

celý článek


Pouť se čtenáři na Velehradě

Pro čtenáře, posluchače a diváky křesťanských médií připravili jejich tvůrci společnou pouť na Velehradě. Uskuteční se na Den dětí – v sobotu 1. června.

celý článek


Jak žít v náboženské pustině

Kostel praská ve švech. Na nedělní mši svaté se sejde tolik lidí, že musejí stát. Věková skladba je pestrá. Takové poměry jsou v některých oblastech spíše vzácným jevem.

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2019

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay