Proč je na tričku heslo setkání v angličtině?

Vydání: 2007/34 Celostátní setkání mládeže Tábor-Klokoty 2007, 21.8.2007, Autor: Jiří Macháně

„Podlehl jsem pokušení nechodit tady mezi mládeží v kněžském oděvu,“ prozrazuje na úvod našeho rozhovoru vyšňořen „oficiálním tričkem setkání“ P. Vít Zatloukal. Je jedním z hlavních organizátorů Celostátního setkání mládeže v Táboře a zároveň ředitelem Sekce pro mládež ČBK. Uprostřed organizačního poklusu si našel čas na několik odpovědí:

Překvapilo mě, že heslo setkání – biblický citát „Jako jsem já miloval vás, tak se vy milujte navzájem“ je na tričkách a visačkách všude v angličtině. Proč, vždyť jsme v Česku?

Sousloví „milujte se“ má v češtině, zvlášť mezi mladými lidmi, obecně nepříliš dobrou konotaci. „Milovat se“ nebo prostě „milovat“ pro ně znamená sexuální vztah. Zkoušeli jsme více variant toho nápisu: podklad česky, na to anglicky a opačně. Vyhrála varianta, kterou teď máme na zádech: „As I have loved you, so you must love one another.“ Konzultovali jsme to i v několika společenstvích mladých. Řekli nám to narovinu: tričko s textem „milujte se navzájem“ by si mezi spolužáky nevzali.

Jak se to dělá, že to na setkání tak klape a všichni si pochvalují organizaci?
Opíráme se o práci šesti stovek dobrovolníků, tisíce hodin jejich volného času a je za tím i dlouhodobá příprava. Třeba jedna skupina dobrovolníků procházela a studovala město už před rokem a půl, aby uměli poradit, kudy kam. Díky patří také městu. Hodně pomohli s dopravou a městská policie nám vychází vstříc.

Kolik setkání stálo?
Rozpočet se vyšplhal až na osm a půl milionu korun. Kryté je to díky dárcům a také veřejnou sbírkou Mozaika pro Tábor. Svou roli hrál i sponzoring, který se ale velmi těžko hledá. Přispívali si samozřejmě i sami mladí lidé. Nezbývá než dodat: díky Boží prozřetelnosti.

Proč je těžké shánět sponzory?
Nemají zájem o církevní prostředí, prý není atraktivní, možná se bojí, že si uškodí. A neovlivní je ani fakt, že je to akce pro mladé, což je zajímavá cílová skupina. Nebo mají přemrštěné požadavky. Jako například jedna velká firma vyrábějící nealko nápoje. Žádala naprostou exkluzivitu v tom, co tu budou mladí lidé pít.

Co by si mladí lidé měli odsud z Tábora odvézt do svých farností a společenství?
Dostali veliký dar. Měli by „vrátit“, že tady zažili nějakou zkušenost s Bohem a svědčit o své zkušenosti víry. Na tomto setkání se také v různých okamžicích objevuje motiv solidarity. Zvlášť ve vztahu k Haiti, ale nejen – protože solidarita by měla být celoživotní. Měl by to být vztah k lidem, kterým ze svého bohatství či chudoby rozdávám. Sdílet článek na: 

Sekce: Téma, Články

Diskuse

V diskuzi není žádný příspěvek. Diskuze již byla uzavřena.




Aktuální číslo 25 19. – 25. června 2018

Chudoba hrozí pětině mladých lidí

Pětinu mladých lidí v Česku, což je asi 300 tisíc, ohrožuje chudoba. Vyplývá to z průzkumu, který pro Charitu ČR a Českou biskupskou konferenci zpracovala agentura Median.…

celý článek


Pane, nauč nás modlit se

Aktuální téma Katolického týdeníku se z různých úhlů věnuje modlitbě a jazyku. Skrze oboje bychom měli duchovně růst. Pro sebe i pro ty, které máme rádi a kterým sloužíme.

celý článek


Do Panamy k Jezulátku

Jaké to bude v Panamě? Setkání mládeže s papežem se tam sice uskuteční až příští rok, ale vedoucí Sekce pro mládež P. Kamil Strak začal minulý týden přípravy přímo…

celý článek


Italové si vždycky nějak pomohou

Diplomat a bývalý arcibiskup Trenta (Tridentu) LUIGI BRESSAN nedávno navštívil Prahu spolu se stovkou obyvatel severoitalského horského regionu v údolí Valle di Ledro. Přijeli…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2018

© Katolický týdeník 2004 - 2013, všechna práva     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay