Proč je na tričku heslo setkání v angličtině?

Vydání: 2007/34 Celostátní setkání mládeže Tábor-Klokoty 2007, 21.8.2007, Autor: Jiří Macháně

„Podlehl jsem pokušení nechodit tady mezi mládeží v kněžském oděvu,“ prozrazuje na úvod našeho rozhovoru vyšňořen „oficiálním tričkem setkání“ P. Vít Zatloukal. Je jedním z hlavních organizátorů Celostátního setkání mládeže v Táboře a zároveň ředitelem Sekce pro mládež ČBK. Uprostřed organizačního poklusu si našel čas na několik odpovědí:

Překvapilo mě, že heslo setkání – biblický citát „Jako jsem já miloval vás, tak se vy milujte navzájem“ je na tričkách a visačkách všude v angličtině. Proč, vždyť jsme v Česku?

Sousloví „milujte se“ má v češtině, zvlášť mezi mladými lidmi, obecně nepříliš dobrou konotaci. „Milovat se“ nebo prostě „milovat“ pro ně znamená sexuální vztah. Zkoušeli jsme více variant toho nápisu: podklad česky, na to anglicky a opačně. Vyhrála varianta, kterou teď máme na zádech: „As I have loved you, so you must love one another.“ Konzultovali jsme to i v několika společenstvích mladých. Řekli nám to narovinu: tričko s textem „milujte se navzájem“ by si mezi spolužáky nevzali.

Jak se to dělá, že to na setkání tak klape a všichni si pochvalují organizaci?
Opíráme se o práci šesti stovek dobrovolníků, tisíce hodin jejich volného času a je za tím i dlouhodobá příprava. Třeba jedna skupina dobrovolníků procházela a studovala město už před rokem a půl, aby uměli poradit, kudy kam. Díky patří také městu. Hodně pomohli s dopravou a městská policie nám vychází vstříc.

Kolik setkání stálo?
Rozpočet se vyšplhal až na osm a půl milionu korun. Kryté je to díky dárcům a také veřejnou sbírkou Mozaika pro Tábor. Svou roli hrál i sponzoring, který se ale velmi těžko hledá. Přispívali si samozřejmě i sami mladí lidé. Nezbývá než dodat: díky Boží prozřetelnosti.

Proč je těžké shánět sponzory?
Nemají zájem o církevní prostředí, prý není atraktivní, možná se bojí, že si uškodí. A neovlivní je ani fakt, že je to akce pro mladé, což je zajímavá cílová skupina. Nebo mají přemrštěné požadavky. Jako například jedna velká firma vyrábějící nealko nápoje. Žádala naprostou exkluzivitu v tom, co tu budou mladí lidé pít.

Co by si mladí lidé měli odsud z Tábora odvézt do svých farností a společenství?
Dostali veliký dar. Měli by „vrátit“, že tady zažili nějakou zkušenost s Bohem a svědčit o své zkušenosti víry. Na tomto setkání se také v různých okamžicích objevuje motiv solidarity. Zvlášť ve vztahu k Haiti, ale nejen – protože solidarita by měla být celoživotní. Měl by to být vztah k lidem, kterým ze svého bohatství či chudoby rozdávám. Sdílet článek na: 

Sekce: Téma, Články

Diskuse

V diskuzi není žádný příspěvek. Diskuze již byla uzavřena.




Aktuální číslo 50 11. – 17. prosince 2018

Nuncius začal svou misi

Ve čtvrtek předal své pověřovací listiny prezidentu Zemanovi a hned další den se vydal mezi novináře i ze světských médií. Minulý pátek tak nový papežský velvyslanec,…

celý článek


Alžírští mučedníci propojili světy víry

Na devatenáct nových blahoslavených z pěti různých národů se může církev obracet od 8. prosince. V tento den papežský legát kardinál Becciu beatifikoval v severoalžírském…

celý článek


Je to, co vlastníme, vážně „naše“?

Jsme v pokušení zesvětšťovat advent i Vánoce a trávit je konzumně. Na druhou stranu vidíme bídu i v naší zemi – pracující za minimální mzdu nebo oběti exekucí. „Nerodí…

celý článek


DARUJTE KATOLICKÝ TÝDENÍK

Už začínáte přemýšlet nad dárky pod stromeček? Tím naším můžete povznášet, inspirovat a (in)formovat po celý rok!

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2018

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay