Vydání: 2004/1 Kdyby nebylo věčnosti, 10.9.2004, Autor: Pepa Hes
Zpráva, kterou přímo z Vatikánu obdržel kardinál jedné malé země uprostřed Evropy, přišla zcela neoficiálně: 'Bůh není a smrtí život končí...' Přestože se jednalo o přísně důvěrnou informaci, ozval se vzápětí telefonicky předseda pravicové liberální strany: 'Pokud jste, pane kardinále, obdržel jakoukoli zprávu z Vatikánu, já vás důrazně a kategoricky upozorňuji, že se jedná zcela jistě o nebezpečnou dezinformaci, a já jednoznačně trvám na tom, že Bůh je, a naše strana se postará o to, aby i nadále byl! A jako předseda nejsilnější strany bezpodmínečně vyžaduji, aby se církve razantně zasadily o morální prostor, bez něhož není možná další liberalizace a prosperita.'
Sotva energicky zaklapl sluchátko, ozval se komunistický předák: 'Prohlášení takzvaného Vatikánu považujeme za nehoráznou klerikální provokaci, kterou se snaží církev odvést pozornost od milionů obětí své totalitní zvůle středověku i všech následujících dob a v důsledku pak chce uchvátit zpět svůj krvavě získaný a spravedlivě odebraný majetek. Je nám lhostejno, zda Bůh existuje, či ne, ale pokud není, my osobně ho vyrobíme, aby zjednal pořádek.'
Vedení lidové strany zaslalo kolektivní telegram: 'Vážený otče kardinále, dovolte nám co nejsrdečněji vyjádřit naši upřímnou soustrast s bolestnou ztrátou, která nás všechny postihla. Zároveň nabízíme všem bývalým katolíkům přechod do naší strany, která je založena na široké platformě, a není proto touto ztrátou nijak výrazně ohrožena.'
Politolog Vějička k celé věci dodal: 'Počítali jsme sice, že přijdou změny, kterými se církev pokusí o stabilizaci, případně posílení své moci. Není vyloučeno, že za vším stojí židozednáři nebo komunisté, nejspíš obě uskupení zároveň.' Ekonom Drahý suše konstatoval, že bude následovat pád dolaru a eura a jejich satelitních měn. Přední psycholog, který si nepřál být jmenován, připomenul, že ač on sám je a vždycky byl ateista, přesto v Boha pevně věří a pokud by se ze slovníku jeho klientů ztratily pojmy 'Bůh' a 'duše', může nastat rozpad celé praktické psychologie.
A co každý (dosud) věřící? Pro něj tím vyvstaly otázky: Má můj nynější způsob života smysl sám o sobě? Chci jej skutečně takto žít dál? Vyplatí se mi to? A to i bez 'kontroly' shora a bez odměny 'potom'? A má vůbec papež právo nám určovat, jestli je Bůh a nebo život po smrti?
Za několik okamžiků dostal kardinál na stůl oficiální a plnou verzi zprávy: 'Bůh není jen někde mimo nás a když smrtí tento život končí, plný život začíná...'