Televizní spoty ke sčítání míří i na křesťany

Vydání: 2011/6 Mladí řeholníci, 3.2.2011, Autor: Tomáš Kutil

Na přelomu března a dubna letošního roku se uskuteční sčítání lidu, domů a bytů. Už nyní se rozbíhá kampaň, jež ho má představit veřejnosti. Tváří jednoho z osmi televizních spotů, který se obrací právě k věřícím, je i mediálně známý lanškrounský farář P. Zbigniew Czendlik. Spoty běží od 1. února do 30. března ve vysílání České televize, TV Prima a TV Barrandov.

Podle Ondřeje Kubaly, mluvčího letošního sčítání, je cílem spotů oslovit všechny základní cílové skupiny – národnostní menšiny, věřící, seniory, mladé rodiny, malé živnostníky a podobně. „I přesto, že Česká republika patří dlouhodobě k zemím, kde je méně lidí, kteří se hlásí k církvím, než v dalších evropských zemích, považujeme skupinu věřících za velmi silnou a důležitou, proto jsme se rozhodli udělat speciální klip právě pro ně,“ vysvětluje Ondřej Kubala. Agentura, která spoty natáčela, se pak snažila najít výraznou osobnost, na níž by spot postavila. Našla ji v P. Zbigniewu Czendlikovi. „Myslím si, že sčítání může být pro církev důležité. Ze zjištěných čísel může ledacos vyčíst. A pevně doufám, že moje účinkování alespoň trochu přispěje k dobrému výsledku pro církev – že se k ní lidé nebudou bát přihlásit,“ říká P. Zbigniew Czendlik. Sčítání považuje za důležité i biskup Václav Malý. „Přestože statistika nikdy nevyjadřuje plnou skutečnost, je pro církev zajímavé zjistit, kolik lidí má odvahu přihlásit se ke křesťanské tradici,“ upřesňuje biskup Malý. Pro církev jsou podle něj užitečná i další čísla. „Je pro nás zajímavé vědět, jaké je rozvrstvení společnosti, například co se týče vzdělání, zaměstnanosti či kvalifikace. Tato zjištění nám mohou pomoci mnohem lépe rozvrhnout naše síly při pastoraci,“ dodává biskup Malý. Mediální kampaň ke sčítání se opírá o dva hlavní pilíře, kterými jsou televize a internet. Původně její tvůrci počítali s tím, že za ni utratí až 113 milionů korun. „Před rokem už bylo jasné, že si budeme moci dovolit maximálně 50 milionů, a po posledních škrtech nám zbylo 25 milionů korun,“ vysvětluje Stanislav Drápal, místopředseda Českého statistického úařadu. „Rozhodli jsme se tedy jen pro nákup televizního vysílacího času a k němu jsme přidali internet. Ten je pro nás velmi důležitý, protože poprvé v historii bude možné vyplňovat sčítací formuláře právě on-line na internetu,“ dodává Stanislav Drápal. I přes všechny škrty ale dosahuje rozpočet celého sčítání částky 2,48 miliardy korun. Sčítání lidu, domů a bytů patří k nejrozsáhlejším statistickým zjišťováním u nás a koná se každých deset let.

Sdílet článek na: 

Sekce: Zpravodajství, Domácí, Články

Diskuse

V diskuzi není žádný příspěvek. Diskuze již byla uzavřena.




Aktuální číslo 49 5. – 11. prosince 2017

Papež jako vyslanec míru a pokoje

„Vaše Svatosti, přinášíte nám sílu a naději ve svém pochopení pro naše potřeby, naše touhy po míru, národním smíření a sociálním souladu,“ řekla nositelka…

celý článek


Diváci ČT nahlédnou do hospice

„Tak jako řeka Jordán byla posledním úsekem cesty, který zbýval Izraelcům po útěku z egyptského otroctví, tak i hospic Jordán chce doprovázet lidi na posledním úseku…

celý článek


V kolotoči úvěrů, úroků a splátek

Půjčí rychle a za pár minut. A ještě nám prý vrátí. Všudypřítomná reklama k tomu navíc přidává, že náš život bez toho či onoho výrobku není úplný nebo šťastný...

celý článek


DARUJTE KATOLICKÝ TÝDENÍK

Už začínáte přemýšlet nad dárky pod stromeček? Tím naším můžete povznášet, inspirovat a (in)formovat po celý rok!

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2017

© Katolický týdeník 2004 - 2013, všechna práva     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay