Diskuse

Rozpad rodiny i před masovou aplikací HA

9.1.2013 00:16 vložil Michal

Jak církev nahražena nacionalismem stol 19., svévole pokročila. Ne, že před tím ideál, ale třeba zodpovědnost následná, ač dítko počato všelijak, přijato obvykle dobře. Komunimus na jedné straně zvyšoval natalitu chmelovými brigádami bez dozoru, na druhé straně vymazal charakter lidské bytosti, co začal masově a vědecky Mengele, oddaně převzal. Armáda tedy měla dorost, jinak chyběli lidi všude. Tak i disident byl vítán alespoň v kotelně. Obdobně prázdnota státní manželské smlouvy, jdyž je chuť na jinou, s jiným, proč ne, ještě půjčka k tomu. Ty půjčky potom splácely opuštěné holky, když si předtím společně užili televizi, než jim manžel odnesl s sebou.....Profesionální charita jako know how je nezbytná, ale osobní rozměr jí dá jen farní a lépe i bez hlavičky loga. Sociální potíž není věcná, finanční, materielní, je z 9o% humánní, lidská, kontaktová, vztahová. Tedy zdraví sociální, ne ekonomické. Ten komu je spomáháno, může obvykle paralelně i pomáhat. Nemusí žebrat po důchodcích jako jedna echtkatolická famílije s houfem krojovaného potomstva a balíky fotek v poště na vše strany, lépe osobní návštěva a poté autorita ráda ocení a náklady i další kryje. V socialismu v metropoli též bezdomovci, dokonce i žebrali, nedal jsem jim nic, jen je pozval na pivo na stojáka, osobně, a věnoval jim deset minut vlastního života, aby nemuseli jen ve škarpě cucat flaškové. To se ukázalo funkční zejména pro mne! Třeba i k tomu, že sám jsem si pivo nedal skoro nikdy a pokud šlo i stoloval vždy s někým. Charita v socialismu měla dost odpudivý nátěr, ač i v ní lidé obětaví i tehdy. Lepší ale i příběh veselý, vytáhl jsem z venkova rodinu příbuzných, dětí asi 5, karlštejn a podobně. Žel v cukrárně zřejmě salmonela, a když jsme cestovali přes Prahu, záchod nestihl nikdo. 5 dětí, plné kalhoty, navštívil jsem podobně plodnou rodinu pražskou, kde dětí dvojnásob a tak jim i ponechána vilka. Převlečeny do čistého, nahnány do postelí, vypráno bez automatické pračky, usušeno na topení, a ráno byli doma u své mámy na vsi s dalkšími 4 sourozenci menšími bez stínu potíží. Tam bych radil chválit socialismus či kapitalismus, jen pro jogurty museli chodit do sousední vsi, protože v jejich vlastní se sousedé o ně ošizení bouřili.


Reagovat v této diskusi může jen registrovaný uživatel. V případě zájmu se registrujte ZDE. Pokud jste již registrován/a, můžete se přihlásit ZDE.



Aktuální číslo 7 12. – 18. února 2019

Ve jménu Boha nelze vést války

Svatý otec ve Spojených arabských emirátech podepsal Deklaraci o lidském bratrství s vrchním imámem káhirské mešity al-Azhar Ahmedem at-Tajíbem, autoritou sunnitského islámu.…

celý článek


Bombastickým vikářem nebudu

V poutním chrámu Panny Marie na Vranově byl 4. února uveden do služby generálního vikáře brněnské diecéze pomocný biskup Pavel Konzbul.

celý článek


Do Lurd dnes míří i zdraví

Lurdy zahájily Bernadettin rok. Tamní diecéze chystá ke cti mladé vizionářky pouť, mezinárodní cestu relikviáře, ale i muzikál a film.

celý článek


Odmítněme nálepkování v církvi

Stejně tak jako se v politice proti sobě vymezují konzervativní a liberální strany, jsme v dnešní době svědky toho, že se katolíci – většinou sami mezi sebou – různě nálepkují.

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2019

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay