Diskuse

doprovázení a laskavost

27.4.2014 07:19 vložil Vladimír F.

Člověk, který našel svoje poslání ve službě,je člověkem poslaným,napojeným na Ježíše.Snaží se rozvijet dary Ducha sv.
Toto spojení ,mu pomáhá překonávat jeho limity,které máme všichni.
Osoba, která doprovází, s co největší laskavostí a pochopením.Vědoma si vlastní hříšnosti.
Služebníci Boží,jsou někdy příliš zahlední do plnění předpisů,katolické doktriny,zapomínají na lidský přístup.
Působí spíše jako Zákoníci a Farizejové.
Doprovázení je i tichá podpora,která dává lidem kompetence,aby si svůj život uměli samostatně uspořádat.Našli si své místo.
Toto je spíše teorie....,ale nemyslím si , že nereálná,ale náročná.


K lidskosti chtění nestačí

26.4.2014 16:20 vložil Michal

Je to i zázemí, které umožňuje uplatnit lidský potenciál. Tradičně kanovníci byli "ozdobou liturgie". Dnešní publicista by to vytrženo ze staletého kontextu četl jako naparáděné figurky, manipulující lidi skrze roucha či věhlasem kapituly či biskupství. Opak je pravdou, byly jim dopřány předpoklady (domy, prebendy) ABY LID MĚL PŘÍKLAD DOBRÉHO ŽIVOTA. Zatímco lidé v praktičtější službě zápasili o přežití a tak byli i nároční na své okolí, člověk kanonického řádu života mohl být svobodnější, otevřenější situaci eschatologické.


Re: K lidskosti chtění nestačí

27.4.2014 00:26 vložil Servitor

K tomu zázemí patřily i vybudované farnosti. I ty malé měly svého kostelníka, který zodpovídal za údržbu a úpravu kostela, vedl ministranty a příležitostné úklidové pomocníky, měly svého varhaníka, který zodpovídal a vedl chrámový pěvecký sbor, svého člověka, který organizoval a vedl poutě, jiný křížové cesty a další. O tohle se duchovní správce nestaral, pouze požadoval přesné a důsledné plnění služeb. Toto všechno naši katolickou církev čeká a bude to o to obtížnější, že při častém střídání duchovních správců se budování farností příliš nedaří. I při té nejlepší snaze každý má jinou vizi, potom často dochází k nedorozuměním a rozmíškám a úbytku ochoty.
Katolická církev musí odbřemenit duchovní správce farností od všeho, co mohou převzít laičtí věřící a uvolnit ho tak k plnému duchovnímu nasazení. Po pravdě řečeno, dnes se věřící bez souhlasu faráře nemůže jít do kostela ani pomodlit. Jednoduše řečeno, česká katolická církev bude muset vzít na vědomí, že má velké množství laiků ochotných pomoci, ale málo ochotných tvořit beztvarou masu davu.


Reagovat v této diskusi může jen registrovaný uživatel. V případě zájmu se registrujte ZDE. Pokud jste již registrován/a, můžete se přihlásit ZDE.



Aktuální číslo 3 15. – 21. ledna 2019

Panamské Jezulátko přivítalo Čechy

Panama přivítá na Světovém dni mládeže 22.–27. ledna více než 200 tisíc mladých lidí ze 155 zemí světa. Na místě jsou už čeští poutníci se dvěma biskupy.

celý článek


Tři králové v bance i v Senátu

Do Tříkrálové sbírky se stále častěji zapojují i firmy. Většina z nich zve koledníky, které vyšle Charita. V České spořitelně uspořádali sbírku sami zaměstnanci.…

celý článek


Jan Palach: Jak reagovala církev?

Palachův čin otřásl celou tehdejší společností. Reagovali na něj i představitelé církve – a to jak domácí, tak i světové.

celý článek


Karmelitky si staví klášter

Sestra karmelitka se zednickým kladívkem, kolečkem či za volantem traktoru. Takové obrázky lze spatřit v Drastech, osadě nedaleko Prahy. V prostorách bývalého statku tu roste…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2019

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay