Diskuse

náročné výzvy

22.1.2014 10:22 vložil Inigo

Obě otázky jsou náročnou výzvou k upřimnosti svědka víry. Vcítit se do postojů druhého je velmi těžké. Asi to není jen empatie, emoční inteligence atd, ale hodně hluboký postoj pokory, úcty ke svobodě a originalitě našeho bližního. Je také dost příkladů apokalyptických jezdců z tábora tradicionalistů, kteří hned kamenují lidi okolo sebe.

Druhá otázka je snad ještě těžší. Zkouším se ohlížet za posledních 25 let, jak se učíme v církvi pokoře, přiznávat své slabosti. V roce 2 000 nám nabídl velký příklad papež Jan Pavel II. Sněm církve nám napověděl, že je to hodně těžký úkol přijmout své dějiny. Velmi těžkým je např. přijmout selhání křesťanů v době nesvobody. Vidět věrné svědky víry ve vězeních a vidět ty, kteří situaci využívali ke svému rozvoji kariery. Hodně nás může naučit pokoře velké téma jako je selhávání kněží a postoj papeže Františka. Někteří srovnávají církev s armádou, která se snažila ve jménu obrany dobré pověsti zamést tato velká selhání a násilí vůči bezbráným obětem pod koberec. Jak se naučit přiznat slabosti a zároveň umět uvést situaci do kontextu a ukázat na dobrou službu většiny.


Re: náročné výzvy

22.1.2014 10:28 vložil Inigo

Inigo napsal

Obě otázky jsou náročnou výzvou k upřimnosti svědka víry. Vcítit se do postojů druhého je velmi těžké. Asi to není jen empatie, emoční inteligence atd, ale hodně hluboký postoj pokory, úcty ke svobodě a originalitě našeho bližního. Je také dost příkladů apokalyptických jezdců z tábora tradicionalistů, kteří hned kamenují lidi okolo sebe.

Druhá otázka je snad ještě těžší. Zkouším se ohlížet za posledních 25 let, jak se učíme v církvi pokoře, přiznávat své slabosti. V roce 2 000 nám nabídl velký příklad papež Jan Pavel II. http://cchma.cz/docs/Pamet_a_smireni.pdf
Sněm církve nám napověděl, že je to hodně těžký úkol přijmout své dějiny. Velmi těžkým je např. přijmout selhání křesťanů v době nesvobody. Vidět věrné svědky víry ve vězeních a vidět ty, kteří situaci využívali ke svému rozvoji kariery. Hodně nás může naučit pokoře velké téma jako je selhávání kněží a postoj papeže Františka. Někteří srovnávají církev s armádou, která se snažila ve jménu obrany dobré pověsti zamést tato velká selhání a násilí vůči bezbráným obětem pod koberec. Jak se naučit přiznat slabosti a zároveň umět uvést situaci do kontextu a ukázat na dobrou službu většiny.
Mezinárodní teologická komise
PAMĚŤ A SMÍŘENÍ:
CÍRKEV A VINY MINULOSTI


Re: náročné výzvy

24.1.2014 08:58 vložil Avatar

Padre Hurt pěkně!! :-)


Reagovat v této diskusi může jen registrovaný uživatel. V případě zájmu se registrujte ZDE. Pokud jste již registrován/a, můžete se přihlásit ZDE.



Aktuální číslo 8 19. – 25. února 2019

Oslavy věrozvěstů napříč Evropou

Mezinárodní sympozium v Čenstochové zahájilo jubilejní rok s připomínkou 1 150 let od smrti sv. Cyrila.

celý článek


Teologické fakulty lákají ke studiu

Začátek roku je pro maturující studenty také časem výběru vysoké školy. O jejich zájem s ostatními obory soupeří i teologické fakulty.

celý článek


Jako když přeskočí jiskra

„Křesťané neznající humor žijí daleko od hory blahoslavenství,“ napsal kdysi morální teolog Bernhard Häring a rozhodně to nemyslel jako bonmot. Zkrátka humor ke zdravé…

celý článek


Manželství a spory: ruku v ruce

Prakticky všichni, kdo žijí blízký a intenzivní vztah v manželství, jistě potvrdí, že k němu konflikty patří.

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2019

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay