Diskuse

Rozpad rodiny i před masovou aplikací HA

9.1.2013 00:16 vložil Michal

Jak církev nahražena nacionalismem stol 19., svévole pokročila. Ne, že před tím ideál, ale třeba zodpovědnost následná, ač dítko počato všelijak, přijato obvykle dobře. Komunimus na jedné straně zvyšoval natalitu chmelovými brigádami bez dozoru, na druhé straně vymazal charakter lidské bytosti, co začal masově a vědecky Mengele, oddaně převzal. Armáda tedy měla dorost, jinak chyběli lidi všude. Tak i disident byl vítán alespoň v kotelně. Obdobně prázdnota státní manželské smlouvy, jdyž je chuť na jinou, s jiným, proč ne, ještě půjčka k tomu. Ty půjčky potom splácely opuštěné holky, když si předtím společně užili televizi, než jim manžel odnesl s sebou.....Profesionální charita jako know how je nezbytná, ale osobní rozměr jí dá jen farní a lépe i bez hlavičky loga. Sociální potíž není věcná, finanční, materielní, je z 9o% humánní, lidská, kontaktová, vztahová. Tedy zdraví sociální, ne ekonomické. Ten komu je spomáháno, může obvykle paralelně i pomáhat. Nemusí žebrat po důchodcích jako jedna echtkatolická famílije s houfem krojovaného potomstva a balíky fotek v poště na vše strany, lépe osobní návštěva a poté autorita ráda ocení a náklady i další kryje. V socialismu v metropoli též bezdomovci, dokonce i žebrali, nedal jsem jim nic, jen je pozval na pivo na stojáka, osobně, a věnoval jim deset minut vlastního života, aby nemuseli jen ve škarpě cucat flaškové. To se ukázalo funkční zejména pro mne! Třeba i k tomu, že sám jsem si pivo nedal skoro nikdy a pokud šlo i stoloval vždy s někým. Charita v socialismu měla dost odpudivý nátěr, ač i v ní lidé obětaví i tehdy. Lepší ale i příběh veselý, vytáhl jsem z venkova rodinu příbuzných, dětí asi 5, karlštejn a podobně. Žel v cukrárně zřejmě salmonela, a když jsme cestovali přes Prahu, záchod nestihl nikdo. 5 dětí, plné kalhoty, navštívil jsem podobně plodnou rodinu pražskou, kde dětí dvojnásob a tak jim i ponechána vilka. Převlečeny do čistého, nahnány do postelí, vypráno bez automatické pračky, usušeno na topení, a ráno byli doma u své mámy na vsi s dalkšími 4 sourozenci menšími bez stínu potíží. Tam bych radil chválit socialismus či kapitalismus, jen pro jogurty museli chodit do sousední vsi, protože v jejich vlastní se sousedé o ně ošizení bouřili.


Reagovat v této diskusi může jen registrovaný uživatel. V případě zájmu se registrujte ZDE. Pokud jste již registrován/a, můžete se přihlásit ZDE.



Aktuální číslo 38 17. – 23. září 2019

Světec, který spojuje národy

Novým blahoslaveným, který má blízko k naší zemi, je od neděle 15. září P. Richard Henkes. Jeho beatifikace se konala v německém Limburku a přijeli na ni i poutníci z Česka či Polska.

celý článek


Kapucíni evangelizovali v centru Prahy

Týden nové evangelizace prožili bratři kapucíni a jejich přátelé v centru Prahy. Akce se konala nejen uvnitř kostela sv. Josefa, ale i v jeho okolí – na jednom z nejrušnějších…

celý článek


Hlas, který voněl svobodou

Ve věku 90 let minulý týden v Římě zemřel dlouholetý ředitel české sekce Vatikánského rozhlasu, kněz a jezuita P. Josef Koláček. Přinášíme vzpomínku jeho blízkého…

celý článek


Postoj „vše pro dítě“ převládá

„Mamííí! On mi bere bagrrr!“ rozléhá se dětským hřištěm a podsaditý hošík rve z rukou menšímu kloučkovi erární hračku a chystá se ho s ní mlátit po hlavě.…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2019

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay