Kampaň nejen kvůli církevnímu majetku

Vydání: 2008/14 Jak prožít stáří aktivně, 1.4.2008, Autor: Jiří Macháně

Nevládní kampaň k narovnání vztahů státu a církví – právě tak se nazývá iniciativa MAS Servis Říčansko, která ke spolupráci přizvala Ekumenickou radu církví, Českou biskupskou konferenci či Federaci židovských náboženských obcí v ČR. Společně se snaží ovlivnit veřejné mínění a vztah většinové společnosti k církvím. O kampani jsme hovořili s jejím vedoucím, Danielem Kvasničkou.

Proč oslovujete širokou veřejnost, když o zákonu rozhodují politici?

Vztahy mezi státem, respektive širokou veřejností a církvemi přece nejsou jen problémem financí a majetku, ale i přístupu občanů naší země k „organizovanému křesťanství“. Chceme také ukázat, že je správné, že církev bude vlastnit, restituovat, o svůj majetek se starat a přinášet z něj společnosti užitek. Nejde jen o to, že se právě projednává příslušný zákon. Pokud se ukáže, že se daří navazovat kontakt s „nenáboženským“ světem, schválením či zamítnutím zákona kampaň neskončí. To je oblast, které je nutné se věnovat i přesto, že o legislativě rozhoduje sbor politiků.

Kde všude se lidé s kampaní mohou setkat?
Nezůstane jen u webu www.cirkevnimajetek.cz. Ten se ještě rozroste o diskuze, galerie a původní články. Tiskneme také letáky, které chceme rozdávat lidem například na nádražích. Chceme předkládat argumenty, proč je narovnání správně, ukázat, že církve budou muset převzít velký kus odpovědnosti, a co je čeká: řády budou podnikat v nejomezovanějším oboru v EU – v zemědělství a lesnictví, církve se budou muset učit investovat a obchodovat. Připravujeme také veřejné debaty, odborné konference a semináře pro církve i státní správu. Chceme pomoci vzdělávat církevní představitele i zaměstnance, jak zacházet se světem investic, jak pracovat s granty, jak vypisovat grantové okruhy, jak získat peníze z EU a jak zhodnotit majetek.

Hovoří se i o billboardové kampani, která je už také údajně připravená...
Bohužel zatím nemáme peníze. Plánovali jsme však televizní spoty. Rozhodně do všeho chceme zapojit i vtip. Ale vyvážit to také vážnými tématy. Například s heslem „Víte, že z devíti hospiců v ČR jich devět provozují církevní organizace?“
Vtipem chceme spíš otevírat debatu – třeba billboardem „Církev poroste vždycky“ s obrázkem biskupa nafukujícího kostel. Umíme toho víc, než na co máme peníze. Ty nechceme brát od církví, protože to není církevní kampaň. Dávat by měli jiní, především stát, pak také píšeme granty a hledáme sponzory. Sdílet článek na: 

Sekce: Zpravodajství, Domácí, Články

Diskuse

V diskuzi není žádný příspěvek. Diskuze již byla uzavřena.




Aktuální číslo 24 11. – 17. června 2019

Vstoupili do křesťanské dospělosti

Svátost křesťanské dospělosti neboli biřmování přijali při nedělní slavnosti Seslání Ducha Svatého v uplynulých dnech především mladí lidé po celé republice.

celý článek


Počet svateb stoupá

Loni se v Česku konalo nejvíce svateb od roku 2007. Církevních byla desetina: 5 470 z 54 470.

celý článek


Duchovní poselství slavného mostu

Kolikrát už jste šli po pražském Karlově mostě? A víte, že se řadí mezi posvátná místa hlavního města? Následující text, jehož autor o této vzácné památce nedávno…

celý článek


Dorůst ve společenství vrstevníků

„To s ním tříská puberta“ je věta, kterou dospívajícího kluka stoprocentně nenadchnete. Aniž bychom si to uvědomili, obsahuje hodnocení, v němž mu sdělujeme, že…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2019

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay