Diskuse

Přínos, jistě, ale kde

26.9.2013 23:47 vložil Michal

ztráty? V subjektivismu? V renesančním vytržení z kulturního kontextu, tradice, zvyku k libovolnosti?

U klasické Bible nejde vždy tak ani o informace v ní hledané, jako možnost skrze ní vstoupit do specifického světa. Tu se zdařilo,(potkal jsem venkovanku, co uměla žaltář zpaměti) ale také nezdařilo, kdy byl vytvořen svět náhradní, nacionalistický, každý vyčetl, co potřeboval. Tak záhy Bible odložena ve prospěch chaosu, neb psát a tisknout mohla najednou kdokoliv cokoliv.

V čase profesionální manipulace veřejnosti v rámci kampaně právě probíhající zřejmo, jak vítězí noviny, media, jak knihy kupovány, ale nečteny, a pokud, tak izolovaně, individuelně. Klasická Bible je text originálu, jeho překlad nejlépe živý, aby nebyl brán příliš vážně a komentář, popř. osobní postoj atd. Jak se sekundární začalo zapisovat nejen na menžety, utrpělo primární.


Reagovat v této diskusi může jen registrovaný uživatel. V případě zájmu se registrujte ZDE. Pokud jste již registrován/a, můžete se přihlásit ZDE.



Aktuální číslo 8 19. – 25. února 2019

Oslavy věrozvěstů napříč Evropou

Mezinárodní sympozium v Čenstochové zahájilo jubilejní rok s připomínkou 1 150 let od smrti sv. Cyrila.

celý článek


Teologické fakulty lákají ke studiu

Začátek roku je pro maturující studenty také časem výběru vysoké školy. O jejich zájem s ostatními obory soupeří i teologické fakulty.

celý článek


Jako když přeskočí jiskra

„Křesťané neznající humor žijí daleko od hory blahoslavenství,“ napsal kdysi morální teolog Bernhard Häring a rozhodně to nemyslel jako bonmot. Zkrátka humor ke zdravé…

celý článek


Manželství a spory: ruku v ruce

Prakticky všichni, kdo žijí blízký a intenzivní vztah v manželství, jistě potvrdí, že k němu konflikty patří.

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2019

© Katolický týdeník 2004 - 2018, všechna práva vyhrazena     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay