Ateisté otevírají otázku po Bohu

Vydání: 2009/4 Obrácení sv. Pavla, 21.1.2009, Autor: Martin T. Zikmund

„Bůh není“ – je název kampaně katalánských ateistů v Barceloně a místní církev se bouří. „Bůh pravděpodobně není,“ hlásají zase nápisy na londýnských autobusech a britská církev se směje.

Městské autobusy ve Španělsku se staly místem nejnovějšího sporu mezi katolickou církví a nevěřícími. Svaz ateistů a volnomyšlenkářů (UAL) si podle německého listu Die Welt zaplatil kampaň, ve které vyzývá Španěly k vystoupení z církve a větší radosti ze života. „Bůh neexistuje, užívejte si života,“ říká ústřední slogan kampaně, který si UAL vypůjčil od kolegů z Velké Británie. Tam už autobusy s podobnými nápisy jezdí

LIKVIDACE CÍRKEVNÍCH KOŘENŮ?
Centrem ateistických snah ve Španělsku je Barcelona a autobusy s ateistickými reklamami tu vyjedou do ulic už příští týden. „Chceme upozornit na skutečnost, že ve Španělsku existují miliony lidí, které nevěří v Boha. 20 % Španělů a 30 % Katalánců jsou ateisti,“ cituje Die Welt šéfa UAL Alberta Ribu. Centrum sociologických studií nedávno konstatovalo, že ve Španělsku ročně vystoupí z církve 20 tisíc lidí a už jenom 16 % Španělů chodí každý týden do kostela. Katalánské arcibiskupství už proti kampani protestovalo s tím, že ústřední slogan nepřípustně směšuje věci, které spolu nesouvisí. „Víra v Boha nikomu nebrání, aby si přiměřeně užíval života,“ uvedlo arcibiskupství v oficiálním prohlášení. Povolení homosexuálních sňatků, bleskových rozvodů a změny školní výuky náboženství v občanskou výchovu vedly některé španělské biskupy dokonce k přesvědčení, že dochází k systematické likvidaci „církevních kořenů“ země.

„Bůh pravděpodobně neexistuje. A teď si přestaňte dělat starosti a užívejte života,“ stojí zase na osmi stovkách londýnských autobusů. Slovo „pravděpodobně“ s mírnou sebeironií zároveň naznačuje, že si neexistencí vyšší bytosti ani britští ateisté nejsou zcela jistí. Britská komediální herečka Ariane Sherine, která za kampaní stojí, řekla, že plakáty mají obyvatele Londýna hlavně pobavit. „Chtěla bych, aby se lidé na plakáty podívali a usmáli se. Ráda bych, aby lidem na cestě do práce pomohly zlepšit náladu,“ řekla. „Je to velice laskavá a filozofická kampaň,“ dodala. Její záměr se zřejmě daří, slogany totiž nevyvolaly ani žádnou negativní reakci u britských církví. Představitel anglikánské církve Martin Casson ji dokonce přivítal s tím, že pomůže mezi Brity rozvířit debatu o náboženství. Také přední britský teolog Paul Woolley přijal kampaň kladně. Podle něj nápisy „povzbudí lidi k tomu, aby se zamyslili nad nejdůležitější otázkou, jakou si mohou v životě položit“. Naopak někteří skalní ateisté byli podle britských médií zklamáni, že slogan neříká rovnou, že „Bůh není“.

Sdílet článek na: 

Sekce: Zpravodajství, Domácí, Články

Diskuse

V diskuzi není žádný příspěvek. Diskuze již byla uzavřena.




Aktuální číslo 29 17. – 23. července 2018

Rekordní charismatická konference v Brně

Rekordních 7 830 lidí všech generací, z toho 1 416 dětí, hledalo po čtyři dny „svou sílu u Pána, v jeho veliké moci“, jak znělo motto letošní Katolické charismatické…

celý článek


Zkratkou přes františkánské ticho

Po staletí v nich mniši meditovali či pěstovali bylinky. Teď slouží všem. Přestože některé klášterní zahrady už svou původní funkci ztratily, jsou plné života.

celý článek


Spiritualita ve filmu

Kde se bere v člověku zlo a kde člověk naopak nachází sílu zvládat obtížné životní situace? Tyto a mnohé další ožehavé otázky se objevily v řadě filmů na letošním…

celý článek


Svět, ve kterém můžete vidět „srdcem“

Vyhledávají staré lidi, kterým hrozí samota. Vracejí radost tam, kde hrozí stereotyp a kde dny začínají splývat. Chodí jim dělat společnost, zpívají si s nimi, povídají,…

celý článek




Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2018

© Katolický týdeník 2004 - 2013, všechna práva     Mapa webu RSS kanál XML Sitemap  |  Online platby přes GoPay